fredag 20. mars 2009

medietilbud for unge mellom 16 - 20 år

Det er jo en del underholdning som produseres for oss. På TV er det alt fra Friends til Washera. Det er opp til hver og en hva som underholder en. En kan mene at humor underholder, en annen kanskje action eller begge deler?

Det medie som vinner om ungdommenes tid er definitivt internett. Der kan du gjøre alt, og det sparer tiden din. Hvis du vil lese aviser kan du det, er du interessert i musikk, spill eller andre ting kan du lese anmeldelser. Hvis du gikk glipp av et program som gikk på TV-en kan du se den på nettet. Nettet kan brukes til absolutt alt. Det som ungdommer går rett innpå når de går på nettet er facebook eller youtube. Det er veldig populært hos ungdommer.
Blogging er også blitt en hit for ungdommer nå. Det er heller mer for de som er 16 – 17. Når en begynner med blogging, så henger alle de andre seg på. Den oppdateres hver dag, hvor vi får vite hva han/hun bedriver dagene sine med eller tankene rundt ting og tang.

De bladene som ungdommer leser er Topp, Det Nye, Kamille, Elle bare for å nevne noen. Det er færre og færre som leser blader og aviser, og det er heller de eldre enn de yngre som leser.

Det er ikke noen kanal som går foran en annen. Jeg har ikke noe favoritt kanal. For det går så mange forskjellig program på de forskjellig kanalene. Jeg velger heller TV-program enn kanal. Alle kanalene har sin fordel og/eller ulempe. NRK er selvfølgelig bra siden de ikke har reklame, for det kan man bli sliten av. På TV3 sender de i hvert fall mye reklame, og det er irriterende. Man tror programmet varer i en time, men det varer egentlig bare i 45 minutter. Det vil si hele 15 minutter med reklame!! Det er ganske mye spør du meg.
Som jeg skreiv lengre opp så er det facebook som det går i hele tiden. Det er så greit for hvis du skal ha tak i en, så finner man han/hun alltid på facebook. Det er et sted jeg er på hver dag, og må inn å sjekke om det har skjedd noe nytt. Hver gang jeg kommer inn har det skjedd noe, som f.eks at noen har lagt ut bilder eller skrevet noe nytt på statusen sin.
Jeg leser ikke så ofte blader eller magasiner, men er det noen jeg kjøper så er det enten Topp eller Iform. Det er for å få med meg det nyeste innen trening og kjendisverden. Hvis jeg ser at Se og Hør ligger på hylla, så blar jeg litt i det også. Hvis det er noe som interesserer meg så leser jeg det, men det er ikke sånn at jeg må kjøpe det hver gang det kommer ut.

1 kommentar:

  1. All hail the internet! Må si meg enig i synspunktene dine Tonjus. Face er det store for vår generasjon. Du trekker også fram viktige faktorer som at vi ikke leser så altfor mye blader. All hail the internet!

    Men jeg vil også si at det skal mye til for å lage en mer stressa og retarded radiokanal som NRJ. Typ: bang bang bang bang, nyeste musikk for deg! Hør på NRJ hit musikk only, og med only mener vi bare den samme dritten du hører over og over og over igjen.

    Med unntak fra mitt personlig korstog mot NRJ syntes jeg det var et bra innlegg :P

    SvarSlett